طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

بررسی انواع محتوای وب سایت

محتوای وب سایت چیست؟

محتوای وب به معنای تمامیتمامیمطالب اعم از تصویری، نوشتاری و صوتی در قسمت سایت میباشد. محتواها معرف وب سایت میباشند که دربرگیرنده اسناد، داده ها، اپلیکیشن ها، سرویسهای الکترونیکی، تصاویر، فایلهای صوتی و تصویری، صفحات شخصی در وب، پیامهای ایمیل آرشیو شده و ... میباشند.
لازم به ذکر است که در بیشتر مواقع از اصطلاح «صفحه» به جای «محتوای وب» استفاده میشود. علت این تغییر نامه به دهه 1990 بر میگردد که بهترین لینکها جهت استناد به یک مرجع، در پایین صفحه، یا در آخرین صفحه مقاله قرار میگرفت.  هر یک از صفحات وب سایت حاوی مطالب و محتواهای متنوعی میباشند. برای بارگذاری محتوای وب سایت پروتکلهای مختلفی در هر صفحه قرار داده شده است اما بهترین شیوه برای بارگذاری محتوای، html (یا انواع دیگر) صفحات فشرده وب، میباشند.


وبلاگها نیز نوعی سایت محسوب میشوند که در آنها صفحات با زبان html بیان میشود. 
 

انواع محتوا

محتوا بر اساس فرمت به 4 دسته تقسیم میشوند که در زیر به هر یک از آنها اشاره میکنیم:
 

محتواهای صوتی ـ تصویری

محتواهای صوتی ـ تصویری بیشتر به منظور ارائه بازی‎های آنلاین و همچنین کلیپهای ویدئویی بارگذاری میشوند. ویدئوها اعتبار بالایی در نحوه رفرنس دهی دارند و به همین دلیل مورد توجه مخاطبان‎ قرار میگیرند.
در سایر انواع محتواها، ذکر نام و یا بیان یک مطلب‎، پیامرسان منبع اصلی مطلب به مخاطب و کاربر میباشد اما در کلیپهای ویدئویی بازدیدکننده بدون واسطه با منبع اصلی ارتباط برقرار‎ میکنند.
به همین دلیل با اعتماد بیشتری محتوای سایت را دنبال‎ مینمایند. در بیشتر سایتهای خبری و تحلیلی که از حساسیت بالایی برخودارند، کلیپهای ویدئویی کارایی بیشتری دارند. بازیهای آنلاین نیز جای بازیهای سنتی را پر کردهاند و از این رو شاهد افزایش طرفداران این نوع بازیها هستیم. این امر سبب شده تا وب سایت‎ها به منظور افزایش میزان بازدیدکننده در کنار سایر محتواها، از بازی‎های آنلاین نیز استفاده کنند. هر چند برخی سایت محتوای اصلی خود را بر روی به اشتراک گذاری محتواهای آنلاین قرار دادهاند.  

محتواهای صوتی

در سالهای اخیر فایلهای صوتی یکی از انواع محتواهایی است که محبوبیت زیادی در میان  کاربران اینترنتی پیدا کرده است. فایلهای صوتی اغلب بشکل  mp3 مستقل روی وب سایتها (مانند رادیو مذاکره و رادیو متمم) و یا بصورت پادکستهای صوتی و یا بشکل CD و DVDهای آموزشی به اشتراک گذاشته میشود. مطابق با پژوهشهایی که صورت گرفته، محتواهای صوتی بیش از پیش رونق پیدا کردهاند. 
 

محتواهای تصویری

گفته میشود وجود یک تصویر میتواند بهتر از هزاران کلمه مفهوم خود را بیان کند. به همین دلیل زمانی که توضیح و شرح یک مطلب رسا نیست و مخاطب نمیتواند مفهوم مورد نظر نویسنده را درک کند، میتوان از یک تصویر استفاده نمود. محتواهای تصویری یا اینفوگرافیک‎ بسیار رسا هستند و در بسیاری از وب سایتها مورد استفاده قرار میگیرند.
محتوای تصویری که بشکل عکس، نقشه، دیاگرام، نمودار و ...‎ بیان میشود،  مجموعهایی از دادهها و اطلاعات پیچیده را بهگونهای نشان میدهند تا پیام به شیوهای سریع و قابل فهم به مخاطب منتقل‎ شود.  


محتواهای نوشتاری

اغلب محتواهایی که در وب سایتها به اشتراک گذاشته میشود، بشکل نوشتاری هستند. کاربران اینترنتی نیز اغلب به دنبال این نوع محتواها وارد وب سایتها میشوند.
یکی از ویژگیهای اصلی این نوع محتواها انتقال پیام میشود. همچنین در افزایش اطلاعات مخاطبان نقش بسزایی را ایفا میکنند. ارائه اطلاعات، آگاهی بخشی و برقراری ارتباط با مشتریان‎ می‏تواند از طریق محتواهای نوشتاری انجام شود. محتواهای نوشتاری حجم کمتری دارند و از این رو بارگذاری سایت با سرعت بیشتری صورت میگیرد. 
 

اصول تامین محتوا

کاهش حجم محتوا بویژه در رابطه با محتواهای صوتی و صوتی ـ تصویری از مهمترین نکاتی که به هنگام اشتراک گذاری و تامین محتوا باید مد نظر قرار بگیرد. در صورتی که محتوا حجم بالایی داشته باشند، صفحات وب سایت در مدت طولانی تری بارگذاری میشوند که این امر رتبه سایت را در موتورهای جستجو تنزل میدهد. محتواها باید بدون ابهام و رسا و گویا بیان شوند.  انواع محتواها برای یکدیگر نقش مکمل را بازی میکنند. به همین دلیل اگر تصاویر گنگ و نامفهوم باشند، باید در کنار آن، از محتو��ی نوشتاری نیز استفاده نمود و بالعکس.  استفاده از تمامیانواع محتواها در وب سایت به رتبه سایت کمک و افزایش بازدید کنندهها میانجامد. وجود تنها یک نوع محتوا برای کاربران خسته کننده است. همچنین برای ایجاد تنوع و زیبایی سایت میتوان انواع محتوا را در سایت بارگذاری نمود.  محتواهای نوشتاری طولانی، از حوصله کاربران خارج است و به همین دلیل وجود محتوای تصویری در کنار آن‎ می‏تواند به تاثیرگذاری بیشتر آنها بینجامد.  

منبع: وب کده

موزیک ویدیو استان تهران

تِهْران (دربارهٔ این پرونده آوا راهنما·اطلاعات) بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیّت شهر تهران طبق سرشماری سال (۱۳۹۵) بالغ بر ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ نفر و مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربّع است؛ بیست و پنجمین شهر پرجمعیّت و بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان به شمار می‌آید.

در جنوب دامنهٔ رشته‌کوه البرز در ۱۱۲ کیلومتری جنوب دریای خزر واقع شده‌است. این شهر دارای ۳۷۴ محله، یک شبکهٔ متراکم بزرگراهی و ۷ خط فعال مترو و ۴ خط در حال ساخت مترو است که در بهار سال ۱۳۹۰، ۱۲۹ میلیون مسافر را جابه‌جا کرده‌اند.

پیشینه شکوفائی تهران به سال ۱۷۸۸م هنگامی که آغا محمد خان قاجار آن را به پایتختی برگزید، بر می‌گردد. سپس در روزگار رضا شاه پهلوی با شتاب بیشتری گسترش یافت و مردم بسیاری از استان‌ها پیرامونش را جذب نمود. از دهه ۱۹۶۰م، مرکز جذب مهاجران زیادی از سراسر ایران بوده‌است.

ساکنان اصلی تهران، گروه‌های فارسی‌زبان بودند، اکنون مردم از اقوام مختلفی در این شهر زندگی می‌کنند. در تهران مردم به زبان فارسی با هم گفتگو می‌کنند. بیشتر مردم در این شهر، زبان فارسی با لهجه تهرانی دارند. دیگر گروه‌ها ساکن تهران عبارتند از کرد، آذربایجانی، گیلک، مازندرانی، ارمنی، عرب، لر. تراکم جمعیت در تهران بین ده‌هزار و هفتصد تا بیش از یازده هزار فرد در هر کیلومتر مربع برآورد می‌شود که بنابر آمار بیستمین شهر پرتراکم جهان است. شهر تهران در شمال ایران، در کوهپایه‌ها جنوبی رشته‌کوه البرز در حد فاصل طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲ دقیقهٔ شرقی تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقهٔ شرقی، به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقهٔ شمالی تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقهٔ شمالی به عرض تقریبی ۳۰ کیلومتر گسترده شده‌است. ارتفاع شهر در بلندترین نقاط شمال به حدود ۲۰۰۰ متر و در جنوبی‌ترین نقاط به ۱۰۵۰ متر از سطح دریا می‌رسد. تهران از شمال به نواحی کوهستانی، و از جنوب به نواحی کویری منتهی شده، در نتیجه در جنوب و شمال دارای آب و هوایی متفاوت است. نواحی شمالی آب و هوای سرد و خشک و نواحی جنوبی آب و هوای گرم و خشک دارند.

ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌است. تهران به ۲۲ منطقه، ۱۳۴ ناحیه (شامل ری و تجریش) و ۳۷۴ محلّه تقسیم شده‌است. نماد شهر تهران برج آزادی است. برج میلاد نیز نماد دیگر آن به حساب می‌آید. استان تهران میزبان نزدیک به نیمی از فعّالیّت‌های صنعتی ایران است، کارخانجاتی در زمینهٔ تجهیزات خودرو، برق و الکترونیک، منسوجات، شکر، سیمان و مواد شیمیایی در این شهر واقع شده‌اند، تهران همچنین بازار بزرگ فرش و محصولات مبلمان در سراسر ایران است. در جنوب حومهٔ تهران یک پالایشگاه نفت به نام پالایشگاه نفت تهران وجود دارد. در تهران و حومه، اماکن تاریخی مذهبی نظیر مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها، و آتشکده‌های زرتشتیان قرار گرفته‌است. در فهرست گران‌ترین پایتخت‌های دنیا در سال ۲۰۰۸ میلادی، تهران در پلّهٔ آخر قرار داشت. تهران همچنین در فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا و بر مبنای شاخص هزینه‌های زندگی، در پلّهٔ یکی مانده به آخر جای دارد. همچنین هزینه متوسط خانوار در تهران دو برابر دیگر استان‌های ایران است. تهران از جهت تولید ناخالص داخلی رتبهٔ پنجاه و ششم و با لحاظ کردن جمعیّت منطقه شهری، رتبهٔ بیست و نهم را در بین شهرهای دنیا دارد. مردم تهران ۳۳٪ از مالیات کشور را پرداخت می‌کنند.

طراحی شبکه ها و اصول لایه بندی

برای طراحی یک شبکه کامپیوتری ، مسائل و مشکلات بسیار گسترده و متنوعی وجود دارد که باید به نحوی حل شود تا بتوان یک ارتباط مطمئن و قابل اعتماد بین دو ماشین در شبکه برقرار کرد. این مسائل و مشکلات همگی از یک سنخ نیستند و منشأ و راه حل مشابه نیز ندارند و بخشی از آنها توسط سخت افزار و بخش دیگر با تکنیک های نرم افزاری قابل حل هستند. به عنوان مثال نیاز برای ارتباط بی سیم بین چند ایستگاه در شبکه ، طراح شبکه را مجبور به استفاده از مدولاسیون آنالوگ در سخت افزار مخابراتی خواهد کرد ولی مسئله هماهنگی در ارسال بسته ها از مبدأ به مقصد یا شماره گذاری بسته ها برای بازسازی پیام و اطمینان از رسیدن یک پسته ، با استفاده از تکنیک های نرم افزاری قابل حل است. به همین دلیل برای طراحی شبکه های کامپیوتری ، باید مسائل و مشکلاتی که برای برقراری یک ارتباط مطمئن ، ساده و شفاف بین دو ماشین در شبکه وجود دارد ، دسته بندی شده و راه حلهای استاندارد برای آنها ارائه می شود.

Image result for Network

در زیر بخشی از مسائل طراحی شبکه ها عنوان شده است :

اولین موضوع چگونگی ارسال و دریافت بیتهای اطلاعات بصورت یک سیگنال الکتریکی ، الکترو مغناطیسی یا نوری است، بسته به اینکه آیا کانال انتقال سیم مسی ، فیبر نوری ، کانال ماهوارهای با خطوط مایکروویو است. بنابراین تبدیل بیت ها به یک سیگنال متناسب با کانال انتقال یکی از مسائل اولیه شبکه به شمار می رود.

مساله دوم ماهیت انتقال است که می تواند به یکی از سه صورت زیر باشد:
Simplex : ارتباط یکطرفه ( یک طرف همیشه گیرنده و طرف دیگر همیشه فرستنده)
Half Duplex : ارتباط دوطرفة غیر همز مان ( هر دو ماشین هم می توانند فرستنده یا گیرنده باشند ولی نه بصورت همزمان ، بلکه یکی از طرفین ابتدا ارسال می کند، سپس ساکت میشود تا طرف مقابل ارسال داشته باشد)
Full Duplex: ارتباط دو طرفه همز مان ( مانند خطوط مایکروویو)

مساله سوم مسئله خطا و وجود نویز روی کانال های ارتباطی است بدین معنا که ممکن است در حین ارسال داده ها بر روی کانال فیزیکی تعدادی از بیت ها دچار خرابی شود؛ چنین وضعیتی که قابل اجتناب نیست باید تشخیص داده شده و داده های فاقد اعتبار دور ریخته شود مبدأ آنها را از نو ارسال کند. با توجه به اینکه در شبکه ها ممکن است مسیرهای گوناگونی بین مبدا و مقصد وجود داشته باشد، بنابراین پیدا کردن بهترین مسیر و هدایت بسته ها، از مسائل طراحی شبکه محسوب می شود. در ضمن ممکن است یک پیام بزرگ به واحدهای کوچکتری تقسیم شده و از مسیرهای مختلفی به مقصد برسد، بنابر این بازسازی پیام از دیگر مسائل شبکه به شمار می آید.

ممکن است گیرنده به دلایلی نتواند با سرعتی که فرستنده بسته های یک پیام را ارسال می کند آنها را دریافت کند، بنابر این طراحی مکانیزم های حفظ هماهنگی بین مبدا و مقصد از دیگر مسائل شبکه است. چون ماشین های فرستنده و گیرنده متعددی در یک شبکه وجود دارد مسائلی مثل ازدحام، تداخل و تصادم در شبکه ها بوجود می آید که این مشکلات بهمراه مسائل دیگر باید در سخت افزار و نرم افزار شبکه حل شود.
طراح یک شبکه باید تمام مسائل شبکه را تجزیه و تحلیل کرده و برای آنها راه حل ارائه کند ولی چون این مسائل دارای ماهیتی متفاوت از یکدیگر هستند، بنابراین طراحی یک شبکه باید بصورت “لایه به لایه” انجام شود. به عنوان مثال وقتی قرار است یک شبکه به گونه ای طراحی شود که ایستگاه ها بتوانند انتقال فایل داشته باشند، اولین مسئله ای که طراح باید به آن بیندیشد طراحی یک سخت افزار مخابراتی برای ارسال و دریافت بیت ها روی کانال فیزیکی است. اگر چنین سخت افزاری طراحی شود، می تواند بر اساس آن اقدام به حل مسئله خطاهای احتمالی در داده ها نماید؛ یعنی زمانی مکانیزم های کنترل و کشف خطا مطرح می شود که قبل از آن سخت افزار مخابره داده ها طراحی شده باشد. بعد از این دو مرحله طراحی، باید مکانیزم های بسته بندی اطلاعات ، آدرس دهی ماشین ها و مسیریابی بسته ها طراحی شود. سپس برای بقیه مسائل نظیر آدرس دهی پروسه ها و چگونگی انتقال فایل راه حل ارائه شود طراحی لایه ای شبکه به منظور تفکیک مسائلی است که باید توسط طراح حل شود و مبتنی بر اصول زیر است:

  • هر لایه وظیفه مشخصی دارد
  • طراح شبکه باید آنها را به دقت تشریح کند.
  • هر گاه سرویس هایی که باید ارائه شود از نظر ماهیتی متفاوت باشد، باید لایه به لایه و جداگانه طراحی شود.
  • وظیفه هر لایه باید با توجه به قراردادها و استانداردهای جهانی مشخص شود.
  • تعداد لایه ها نباید آنقدر زیاد باشد که تمایز لایه ها از دیدگاه سرویس های ارائه شده نامشخص باشد و نه آنقدر کم باشد، که وظیفه و خدمات یک لایه، پیچیده و نامشخص شود.
  • در هر لایه جزئیات لایه های زیرین نادیده گرفته می شود و لایه های بالایی باید در یک روال ساده و ماجولار از خدمات لایه زیرین خود استفاده کنند.
  • باید مرزهای هر لایه به گونه ای انتخاب شود که جریان اطلاعات بین لایه ها، حداقل باشد.
    برای آن که طراحی شبکه ها سلیقه ای و پیچیده نشود سازمان جهانی استاندارد -ISO- ، مدلی هفت لایه ای برای شبکه ارائه کرد، به گونه ای که وظایف و خدمات شبکه در هفت لایه مجزا تعریف و ارائه می شود. این مدل هفت لایه ای ، OSI نام گرفت. هر چند در شبکه اینترنت از این مدل استفاده نمی شود و بجای آن یک مدل چهار لایه ای به نام TCP/IP تعریف شده است ، ولیکن بررسی مدل هفت لایهای OSI ، بدلیل دقتی که در تفکیک و تبیین مسائل شبکه در آن وجود دارد، با ارزش خواهد بود.

به روز رسانی گسترده ی الگوریتم های اصلی گوگل

به روز رسانی گسترده الگوریتم های  اصلی گوگل در اوایل  هفته پیش منتشر شده است. برخی شایعات  که درباره ی به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل بود؛ در روز دوشنبه توسط گوگل تایید شده است. برخی از سایت ها ممکن است بتوانند رتبه های خود را بهبود بخشند؛ درحالی که برخی سایت ها ممکن است تغییری منفی کنند و رتبه شان افول کند یا هیچ تغییری در بهبود رتبه شان مشاهده نشود.

گوگل در توییتر پستی را منتشر کرد که در این پست گفته شده الگوریتم گسترده اصلی را به روز رسانی کرده است. این توییت در روز دوشنبه منتشر شد. همچنین گوگل اعلام کرده که به روز رسانی به طور مرتب در طول سال انجام می­شود و به ارتباط این به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی با به روز رسانی های قبلی اشاره می­کند.

به روز رسانی الگوریتم های گوگل

گوگل توضیح می­دهد که به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل چندین بار در سال اتفاق می­افتد و در آن زمان تعدادی از سایت ها ممکن است متضرر شوند یا بهبود یابند. هیچ راهی وجود ندارد که وب سایتی بتواند برای بهبود رتبه بندی سایت خود در موتور جستجوی گوگل این الگوریتم ها را دور بزند. در واقع  برای ادامه روند بهبود کیفیت کلی سایت شما باید تلاش کنید و طبق روش های پیشنهادی بهبود سایت پیش بروید؛ تا در دفعات بعدی که گوگل این الگوریتم ها را به روز رسانی می­کند، وب سایت شما پاداش بگیرد. پس وب سایتی که قبلا از روش های درست سئو استفاده کرده با به روز رسانی این الگوریتم ها به سود حاصل از کار خود رسیده و بهبود رتبه وب سایت را منجر خواهد شد.

 

در این جا نگاهی به بیانه ای که درباره ی به روز رسانی گسترده الگوریتم های گوگل منتشر شده است می­اندازیم:

گوگل معمولا هر روز یک یا چند تغییر ایجاد شده برای بهبود نتایج وب سایت ما منتشر می­کند. برخی از این تغییرات روی پیشرفت های خاصی متمرکز هستند؛ برخی تغییرات گسترده ای دارند. هفته گذشته به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل منتشر شد. این کار به طور مرتب چندین بار در یک سال انجام می­شود. توجه داشته باشید که در هر به روز رسانی برخی وب سایت ها ممکن است ریزش داشته باشند یا به دستاوردهای خوبی برسند.

در صفحات نیز، هیچ مشکلی با صفحاتی که ممکن است در حال حاظر کمتر مورد استفاده قرار بگیرند وجود ندارد؛ در عوض تغییراتی در سیستم های ما ایجاد شده است که برای صفحاتی که قبلا پاداش داده شده بودند استفاده می­شود. هیچ مشکل ثابتی برای صفحاتی که ممکن است کمتر به روز رسانی شوند وجود ندارد به جز تمرکز بر روی ساخت محتوای عالی. هر زمان ممکن است محتوای شما نسبت به سایر صفحات افزایش یابد.

در اینجا تائیدیه به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی گوگل در روز دوشنبه می­بینید:

در روز دوشنبه، ما یک به روز رسانی گسترده الگوریتم های اصلی را منتشر کردیم. این کار به طور مرتب در طول سال انجام می­شود.

برای اطلاعات در این باره، توییت ما را از ماه پیش در لینک زیر ببینید.

https://t.co/uPIEdSu6xp

 

معرفی الگوریتم های گوگل

  • الگوریتم پاندا

پاندا نام یکی از الگوریتم های شرکت گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها می­باشد. این الگوریتم در سال 2011 برای اولین بار شروع به کار کرد. از زمان پیدایش الگوریتم گوگل پاندا تا به امروز به روز رسانی های فراوانی شده است. گوگل این الگوریتم را برای جلوگیری از تقلب و کپی کردن مطالب و در حقیقت در راستای حمایت از ناشران مطالب و همچنین تولید محتوای خوب ابداع کرده است. الگوریتم پاندا بسیار قوی است و به سرعت مطالب کپی را تشخیص می­دهد. هرچه بازدیدکنندگان یک مطلب بیشتر باشد آن مطلب بهتری است و مورد توجه الگوریتم های گوگل خواهد بود.

  • الگوریتم پنگوئن

پنگوئن نام یکی دیگر از الگوریتم های شرکت گوگل برای رتبه بندی و یا اسپم وب سایت ها است.این الگوریتم در سال 2014 شروع به کار کرد. این الگوریتم یکی از قوی ترین الگوریتم های گوگل و آخرین الگوریتم معرفی شده توسط گوگل می­باشد. وظیفه این الگوریتم مبارزه با سئو بیش از حد وب سایت ها و استفاده از روش های نادرست معروف به سئو کلاه سیاه است. در حقیقت خرید و فروش لینک، لینک های اسپم، لینک های خارجی زیاد، محتوای تکراری و … را تشخیص داده و بر اساس این معیارها به رتبه بندی سایت ها می­پردازد.

  • الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم برای دست یافتن به نتایج بهتر در هنگام جستجوی کاربران توسط گوگل ابداع شده است. مرغ مگس خوار پرنده بسیار کوچکی است که سرعت بال زدن هایش بسیار بالا است و در هنگام پرواز بالهایش قابل مشاهده نیست. دلیل انتخاب این نام برای این الگوریتم نیز شیوه ی جدیدی بود که در ایندکس کردن صفحات در موتور جستجوی گوگل پدید آمد می­باشد.  این الگوریتم تغییری در رتبه بندی سایت ها به وجود نمی­آورد و تنها به جستجوی بهتر برای کاربران کمک می­کند؛ با این حال می­تواند در رتبه بندی به نفع بعضی سایت ها و به ضرر برخی سایت های دیگر عمل کند. بهترین کار استفاده از تعداد مناسبی برچسب به طوری است که به جای کاربران فکر کنیم و ببینیم چه کلماتی را چگونه جستجو می­کنند.

  • الگوریتم کبوتر

این الگوریتم نتایج جستجوهای کاربران را به صورت محلی نمایش می­دهد. منظور از محلی یعنی نمایش نتایج برحسب موقعیت مکانی فرد جستجو کننده است. این الگوریتم تاثیری منفی بر بهینه سازی وب سایت شما نخواهد داشت و اگر از شیوه های صحیح سئو استفاده کنید باز هم رتبه های خوب گوگل را کسب خواهید کرد.

اساس کار گوگل مپ بر پایه همین الگوریتم کبوتر بنا شده است. برای مثال اگر شما در گوگل به دنبال کافه باشید، کافه های اطراف را به شما نمایش خواهد داد. این الگوریتم از الگوریتم های مفید و بسیار کمک کننده برای کاربران گوگل به شمار می­رود

در این مقاله ما به بررسی به روز رسانی گسترده الگوریتم های گوگل و همچنین معرفی مهمترین الگوریتم ها پرداختیم. الگوریتم های دیگری نیز وجود دارند که به اندازه ی الگوریتم های بیان شده مهم نیستند یا نسخه های قدیمی و قبلی الگوریتم های اصلی هستند.در تولید محتوا و سئو سایت همواره باید از روش های درست استفاده کرد تا وب سایت ما رتبه خوبی کسب کند و توسط این الگوریتم ها دچار پنالتی نشویم.

ترجمه از سایت searchengineland

40 نکته درباره ی سئو سایت برای استارتاپ ها

پاتریک دلخویا می گوید: استارتاپ ها در ساخت سایت جدید نباید فوت و فن های سئو سایت را فراموش کنند.

در این جا چک لیستی را مورد بررسی قرار می­ دهیم. این چک لیست شما را در مسیر درست هدایت می­ کند.

به هرحال در این پروسه استارتاپتان عمومی است یا در حال بهینه سازی موتور جستجوی سایت خود پس از راه اندازی هستید. مهم این است همه چیز در جای خود باشد تا شما را مطمئن کند که چیزی فراموش نشده است.

با این هدف، ما 40 عامل را جمع آوری کردیم که توصیه می­کنیم در فرآیند راه اندازی و سئو سایت به آن ها توجه کنید.

سئو سایت

چک لیست زیر از عوامل مرتبط با سئو سایت شما به حساب می­ آید
  • راه اندازی سرور
  • شاخص گذاری
  • عوامل فنی محتوا
  • معماری سایت
  • عوامل مربوط به تلفن همراه

راه اندازی سرور

در طول روند توسعه یک وب سایت برای استارتاپ شما، باید اطمینان حاصل کنید که سرور و مسائل مربوط به میزبانی شما تحت پوشش هستند. در اینجا برخی از ملاحضات برای مراقبت از پیشبرد و راه اندازی سایت را می­بینید:

  • نظارت بر آپگرید سایت:

از ابزار نظارت بر آپدیت رایگان مانند Pingdom یا Uptimerobot استفاده کنید تا تایید کنید که آپ تایم سایت شما منطقی است. به دنبال تضمین های میزبانی وب سایت باشید. وقتی این ضمانت ها از بین بروند، آن ها را با استفاده از ابزارهای نظارت نگه دارید.

  • تغییر به Https:

در اسرع وقت در روند کارتان Https را راه اندازی کنید. اگر بعدا این کار را انجام دهید جا به جایی سخت تر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که پروتکل انتقال پرونده Http همیشه به پروتکل انتقال پرونده های Https هدایت می­ شود. این کار نباید هرگز به صفحه 404 منجر شود. برای اطمینان از اینکه راه اندازی شما امن است؛ یک تست لایه های SSL اجرا کنید.

    • قالب URL:

    مطمئن شوید Http همیشه به Https هدایت می­ شود. از اینکه وب سایت (www) یا وب سایت یکپارچه (بدون www) از منبع یاب (URL) منحصرا استفاده می­ کند و اینکه جایگزین همیشه هدایت می ­شود مطمئن شوید. اطمینان حاصل کنید که این مورد برای Http و Https هر دو است و تمام لینک ها از فرمت URL مناسب استفاده می­ کنند و تغییر مسیر نمی­ دهند.

     

    • همسایگان IP خود را بررسی کنید:

    اگر همسایگان پروتکل اینترنت (IP) الگوهای وب را نشان می­ دهند، فیلترهای اسپم گوگل ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشند. از یک ابزار محله IP (همچنین به عنوان یک ابزار همسایه شبکه شناخته شده) استفاده کنید تا نگاهی به نمونه ای از سایت ها در محدوده خود داشته باشید. هرگونه نشانه ای از اسپم را جستجو کنید. ما درباره ی اسپم واقعی صحبت می­ کنیم نه محتوا با کیفیت پایین. ایده خوبی است که این ابزار را در چند سایت مختلف اجرا کنید. با این کار تصویری از یک سایت که انتظار دارید قبل از هر نتیجه گیری به دست می ­آورید.

    • برای بدافزارها بررسی انجام دهید:

    از ابزار رایگان گوگل برای بررسی نرم افزارهای مخرب استفاده کنید. این کار امنیت وب سایت شما را بالا می ­برد. در سئو سایت نیز بسیار موثر است.

    • بررسی مشکلات DNS:

    از یک ابزار چک کردن DNS مانند ابزار ارائه شده توسط Pingdom یا Mxtoolbox برای شناسایی هرگونه مسائل DNS که ممکن است باعث مشکلات شود استفاده کنید. درباره ی هرگونه مسئله که پیدا می­کنید با وب هاست خود صحبت کنید.

    • بررسی خطاهای سرور:

    وب سایت خود را با یک ابزار مانند Screaming frog بررسی کنید. شما باید هر 301 یا 302 تغییر مسیر را پیدا کنید. اگر شما این کار را انجام ندهید به این معنی است که لینک به URL هایی که تغییر مسیر دارند داده اید. هر لینکی را که تغییر مسیر داده است به روز رسانی کنید. اولویت حذف لینک ها را به صفحات 404 یا 5xx دهید.

    • بررسی برای noindexing و nofollow:

    هنگامی که سایت شما عمومی است، از یک خزنده استفاده کنید تا تایید کنید که هیچ کدام از صفحات به طور ناخواسته هیچ تغییری ایجاد نمی­­کنند. همچنین هیچ یک از صفحات یا لینک ها به هیچ وجه مورد بررسی قرار نمی­ گیرند. برچسب noindex به موتورهای جستجو می­ گوید که صفحه را در فهرست جستجو قرار ندهید، که فقط برای محتوای تکراری و محتوایی که نمی ­خواهید در نتیایج جستجو نمایش داده شود، انجام شود. برچسب nofollow به موتورهای جستجو می­ گوید PageRank را از صفحه نمی­ گیرد.

    • حذف نرم افزار 404s:

    • یک URL موجود در یک خزنده مانند Screaming frog را آزمایش کنید؛ اگر صفحه به عنوان 404 نمایش داده نشود، این یک مشکل است. گوگل صفحات موجود را به عنوان 404 ارائه می­ دهد؛ فقظ شما نباید به صفحات موجود لینک داده باشید.

     

    ادامه دارد…

    ترجمه از سایت searchengineland